vrijdag 27 maart 2020

Bericht van juf Hetty.

'Een gemeenschap vormen in deze tijd van anderhalve meter afstand'.

.

foto tuin klas 5: juf Gerrie



Met lede ogen dwaalde ik deze week rond in ons lege schoolgebouw om snel iets op te halen. Er hingen geen nieuwe schilderingen of tekeningen. Verpieterde bloemen waren verdwenen, de lerarenkamer opgeruimd door de kaboutertjes. (Dankjewel collega!) 
Hee: er ligt post in mijn vakje.
We missen elkaar, wij allemaal die de gemeenschap van de Es vormen: kinderen, ouders, medewerkers. We laten dat elkaar ook weten via mail, app of een kaartje. Zó graag willen we in de kracht van onze gemeenschap blijven staan, dat we alle mogelijkheden die er wél zijn benutten.

Zelf ben ik elke werkdag aan de slag voor school. Eerst was ik volop bezig met het verzetten van de bakens van de komende tijd: wat wel en wat niet, o en dat gaat natuurlijk ook niet door. Het gaf me houvast, net zoals altijd, om te bepalen wat er dan nog wèl mogelijk is en daar mijn energie aan te besteden. Naast de zorgen die ik heb ik deze tijd voor kwetsbare mensen, mij bekend of onbekend, voel ik mij sterk en vol vertrouwen dat we hier stap voor stap doorheen komen met elkaar: De Es, ons land en de hele wereld. We houden elkaar vast, met de zorgen en de pijn van ieder erbij.

foto tuin klas 5: juf Gerrie


Dat deed me denken aan iets wat ik vorig jaar in mijn notitie boekje had geschreven. Ik heb de aantekeningen die ik maakte gevonden, die heb ik ook al eens in het team besproken. Het ontroert me om te zien hoe wij allemaal hier ook de kracht en het vertrouwen kunnen putten.
Hoe sterker het gevoel van gemeenschappelijke verbondenheid ten aanzien van de verrichten taak,
des te  hoger de geestelijke wezens die zich daarmee verbinden.
Er ontstaat dan een krachtcentrum, een sociale tempel.
Dit geeft mogelijkheden voor de geestelijke wezens:
· Mensen met elkaar verbinden
· Door de groep heen de mensheid naar een volgende fase brengen.

(voor de bron: klik HIER)




foto tuin klas 5: juf Gerrie


Er is een toepasselijk Engels spreekwoord: 

“Absence makes the heart grow fonder”. 

Juist doordat we elkaar zo moeten missen kunnen we smeden aan liefde, onbaatzuchtige liefde voor elkaar en voor onze schoolgemeenschap. Ikzelf put daar troost uit en wat verlang ik ernaar om iedereen weer terug te zien, wellicht een extra warme gloed in de school te zien zodra iedereen weer binnen wandelt na zo'n veel te lange tijd.

Ik wens jullie een goed weekend!

Juf Hetty.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten