vrijdag 24 april 2020

Over kunst en werkdruk.

Die kunst ist ewig, ihre formen wandeln.
Kunst is eeuwig, haar vormen veranderen.
Rudolf Steiner


Juf Carin


Dat het een bijzondere tijd is had ik natuurlijk al eerder geschreven. Mijn collega's zijn druk met het thuisonderwijs. Opeens is het vrijeschool onderwijs aangewezen op laptops, schermpjes en moeten zij alles ombuigen naar wat mogelijk is. Dat doen ze allemaal op hun eigen creatieve manier.  
Ik had dus wel een beetje moeite om ze het volgende voorstel te doen voor dit blog; 
ik weet niet of een opdracht als deze echt werkdruk verlagend is, 
maar ik trok toch mijn stoute schoenen aan. 


Juf Dieuwertje 


Lieve collega's,
Volgende week sta ik op de lijst om een blogje te schrijven. 
Willen jullie meedoen aan een rondje Tussen kunst en Quarantaine? 
Niets moet alles mag.
Arnika.

Al snel volgde er een lijst met leerkrachten die instemden. 

Juf Emily

Meester Edo

Door de dagen heen druppelden er foto's binnen in mijn app. 
Ik werd er steeds weer blij van. 
Iedereen op zijn eigen manier, allemaal zo anders. 


Juf Magda


Meneer Fabian

Juf Frederike

 Ik kreeg berichtjes dat ze het leuk vonden. 
'Je bent toch even met iets anders bezig'.
Er was zelfs een collega die mij wel tien verschillende versies stuurde. 
Maar ook vonden sommigen het lastig en dat is het ook wel. 


Juf Karoly

Ach en ik ben dan wel niet de juf, maar ben wel trots. 
Trots op mijn collega's, eigenlijk net zoals bij de kinderen. 
Ze stuurden mij de prachtigste creaties.


Juf Hilda

Want vanaf de zijlijn kijk ik mee, naar al het werk dat verzet wordt. 
'Als de kinderen het maar goed hebben', is ieders  motto.

Juf Hetty

Juf Gerrie

Ondertussen wordt er hard gewerkt aan het terugkeren naar school. 
Ook dit kost wel wat puzzel- en denkwerk.
Vanaf morgen is het eerst vakantie.
Dan mogen we allemaal even achterover leunen 
en verwerken wat er nu allemaal is gebeurd 
de afgelopen weken. 

Juf Martha

Ik hoop dat jullie allemaal een hele fijne vakantie hebben. 
Want die is dik verdiend, voor zowel de collega's als ook voor de kinderen.
 (en natuurlijk ook voor al die thuiswerkende ouders).


Juf Martine


Juf Sonja

Juf Tineke

Juf Rosalie


Als jullie nog een leuke opdracht willen voor in de vakantie?
Dit is een hele leuke, 
het geeft je wat afleiding,
je bent even met kunst bezig. 
En kunst is altijd goed, om even mee bezig te zijn. 


Vanaf mijn Toren stuur ik jullie een groet, 


Juf Arnika.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten