donderdag 19 maart 2020

Ver-binding, ver-band, ver-bonden.

Het is donderdag vandaag.
De dagen moeten nog steeds een ritme krijgen en  we doen  allemaal enorm ons best om dat voor elkaar te krijgen. Wat zien we prachtige en krachtige dingen ontstaan.
Foto's van kleine serene klasjes thuis, een zesdeklasser die een salto doet in de tuin, tekeningen die gemaakt zijn voor een echt ziek kind.......het is duidelijk dat we verbonden willen zijn met elkaar.

Toen ik voorstelde aan Hetty om een blog te beginnen omdat Facebook-loze ouders ook op de hoogte willen blijven, was dit besluit snel genomen. En zie hier het eerste resultaat. 

Een aantal van ons blogde een paar jaar geleden veelvuldig en samen geven we dit nieuwe blog vorm. We hopen dat nu alles een beetje op zijn plek gaat vallen, maar geef ons nog even.
De (hogere) klassen hebben apps, online leeromgevingen en huiswerk, De andere klassen werken met post, echt papier en ouders inspireren elkaar ook via de klassenapp. 

Om te beginnen met een eerste bericht leek me onderstaand een mooie opening.
Ik sprak Boer Olle. De kinderen uit de klas van juf Carin kennen boer Olle die tijdens het ochtendspel vaak een rol speelt. En boer Olle bestaat echt. Samen met boerin Marije, Florinoor en kleine Rune woont en werkt hij op de boerderij. De afgelopen weken hielpen we hem zaaien, gingen we naar de molen om graan te malen en keken we hoe aan de rand van de kas de krokussen bloeiden.

'Joechei, joechei de akkerman zaait.
De korreltjes springen, de vogeltjes zingen.
Joechei, joechei, de akkerman zaait'.






 Ik sprak boer Olle gisteren en terwijl we belden stuurde hij me een foto. Hij liep op het land, plantte de laatste drie bomen en vond iets. Kijk maar. Ik deel het met jullie.
Dat we maar even weten dat er geluk gebracht wordt.




juf Carin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten